Idag har jag njutit av vintern

Tog en promenad när jag lämnat av Tyson, som jag gjort nästan varje dag senaste veckorna - hela vägen ut till kyrkan piskade snön i ansiktet. Sedan bröt plötsligt solen fram och vinden slutade blåsa. Det glittrade i det nya snötäcket och inte en människa fanns i sikte. Med mascara i hela anisktet och rosiga kinder tittade jag ut över fälten och ja... det var då jag njöt av vintern.
MEN DET VAR BASKEMIG SISTA DAGEN. För nu måste det bli vår snart, längtar så det värker!
 
I helgen var det 4-årskalas som övergick i 40-årskalas, väldigt trevligt! Bortsett från när Tyson körde "exakt-allt-gör-mig-rasande"-stilen en sväng på cirka två timmar när jag tvångsväckte honom från den sena vilan.
Jag skäms fortfarande men när jag tillslut gav honom en kanelbulle svängde han om till sitt glittrande lilla jag och sprang runt och fnissade och stal chipsskålar... (Jaaahaaaaa så det är dääärför så många mammor ger sina ungar socker? Hade missat det.)
Jaja han har fortfarande aldrig ätit godis, glass eller läsk så antar att jag kan förlåta mig själv. Det höll i sig till runt elva (!?) när vi landade hemma och langade fram vällingflaskan. He´s the partykid!
 
 
Men lördagen innan denna minsann, då var det magi i luften! Ojoj. Får rysningar bara jag tänker på det. Sandra, Mia och jag var nämligen på Friends arena för bevittna Melodifestivalens final! En tyst minut för detta fantastiska faktum. 
 
......
 
Tack!
 
Vi gav upp planerna på att ta oss in på efterfesten och mingla lite avspänt med artisterna (hur hade vi klarat det? Sandra var ju till och med så taggad att hon fick "blodtrycksfall") istället åkte vi till Akalla på kurdiskt bröllop. Där jag lyckades välta ett helt fat med färsk ananas, vi skakade rumpan till "Gangnam style" och skålade i vodka/fanta. Kvällen avslutades med en pirog och skratt på Sandras soffa.
 
Nästa lördag blir det middag hos min älskade kusin med ett helt gäng brudar, och lite partaj i stora staden. TAGGAD! Men innan dess ska torsdagens tenta klaras av.... önska mig lycka till. (Det behövs!)


Kommentarer
åsa

jag såg dig på promenaden! men försent för att tuta...:) moster

2013-03-20 @ 16:17:00
Kusin C

Grymt mycket lycka till : D Kör bara på, så går det säkert helt galant!! Så firar vi tentan på lördag ; ) PUSS

2013-03-20 @ 18:37:01
Gammormor

Hoppas, hoppas, tentan gick bra!?! Kram.

2013-03-21 @ 15:37:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0